05.12.2019 16:22

Skialp Stubai 3000+

Cesta bez problémů, na místě jsme vyfasovali 2lůžkový apartmán (bomba).

První den byl ve znamení freeridu na prašanu v okolí sjezdovek ve 3000 m.n.m.. Bylo zataženo a trochu mlha, do toho lehce dál sněžilo. Bylo mi jasné že Pepek chce do nás dostat základy ovládání pípáku a vzájemné záchrany. Navíc chtěl zjistit jak jsme na tom s kondicí a lyžařskými schopnostmi

Končilo se okolo 15-16 za viditelnosti tak 20 metrů, no bída, ale vzhledem k tomu jsme den využili maximálně, tak mi to nevadilo ani za mák, neboť takhle vysoko jsem byl poprvé a aklimatizace se ukázala jako nutná. Jo musím ještě poznamenat k roli zasypaného (hnus nehneš se ani náhodou, nohy jak kdyby ti zalili do betonu a dává se do tebe zima z tý masy sněhu okolo).

Na druhý den bylo objednané azuro, ale trochu vítr. Dole na stanici -9°C a nahoře nevím, ale po sundání rukavic jsem rychle ztrácel citlivost, takže to odhaduji na -15°C pocitovka. Tůrka byla na PfaffenKogel 3366 m.n.m. (je to i na www.mapy.cz jako skialp trasa) Nikdo neměl GPS se záznamem, tak to odhaduji na celkem 10 km a výstup cca 800 vm. Vzhledem k tomu, že jsem nikdy nebyl tak vysoko, mi to dávalo pěkně zabrat (jako udejchat to). Výstupní stanice lanovky byla 3210 m.n.m. pak, kousek dolů, a pak nahoru na ledovec a na cílovku 3366 m.n.m. a zase rychle dolů, abychom stihli lano.

Třetí den jsme zůstali na Stubai navíc a lyžovali a potulovali se z jedné sjezdovky do druhé a užívali si další den azura (ve stínu byla stále zima).


 

Hláška 1.dne ráno: Tome máš všechno pásy atd. Jo.

Hláška 1.dne večer: Tak takovýho exota jsme tu ještě neměli, brýle si rozbije první den, druhý den si zapomene boty a pak i pásy a navíc se mu vybije mobil.

Hláška 2.dne ráno: Proč jedeš Jířo pozdě. Musel jsem si všechno přebalit. Hodinu? ... no tak to jo. (pak jsem neměli ani chvilku na obědovou přestávku, a na Pfaffenkogelu jsme ihned točili dolů)

Hláška 2.dne odpo: Co tam sakra Jířa dělá, vždyť nám vypnou lano, musíme přidat, to si jako zouvá boty? Nech ho, prostě je takovej, jinak je to zlatej kluk.

Hláška 3.dne: Máš zajímavou reakci na nadmořskou výšku, chce se ti pořád ch….t

 

—————

Zpět