20.09.2019 16:01

RECENZE LaSportiva BoulderX

Hledal jsem něco speciálního na feraty, navíc 3 sezonní botu (takže v nízké verzi). Mám sice LaSportivu UltraRaptor (trailovou běžeckou), ale zdálo se mi že by mohlo existovat něco lepšího (ve špičce, v zkrutu, v tuhosti  ????).

 

Po chvilce hledání mi začal přítel Google vyhazovat kategorii „nástupovky“. No ceny jsou šílený (oproti Lidlu :).

 

Přijatelnou cenu cca 2.600 měly LaSportivy BoulderX. Navíc i recenze mají v podstatě pozitivní, jediný zápor prý je, že podrážka Vibram dříve odchází, že je měkká.

 

Já „nástupovky“ hledal ne na chození po horách (už vůbec ne po městě), ale na feraty, popřípadě na lehčí lezení (abych se nemusel mučit v lezečkách).

 

Takže přišly. Velikost jsem trefil, barevně vypadají nádherně. Křest proběhl na Vodní Bráně u Semil (na nové i staré části).

 

  • přestože je mám ve velikosti 46 vypadají malé, obsázka je totiž černá, tak to opticky působí jako menší bota.

  • ze začátku jsem se s nimi zžíval nějak divně (asi jsem je dostatečně neutáhnul), na druhé cestě (po pořádném dotažení) už jsem měl takový pocit, že mi vypomáhají

  • podrážka je měkčí, asi se i dřív ošoupe, ale na skále to bylo ve prospěch, mají pak větší styčnou plochu se skálou a lépe drží (subjektivní pocit)

  • pod špičkou je lezecká ploška (na tření), a asi to funguje jak má

  • pod patou je vzorek, který je napříč směru chůze (tudíž funguje protismykově při chůzi z kopce)

  • bota je tužší (než UltraRaptor) jako ve zkrutu (aby ne, když je kožená), tudíž nemá tendenci se protočit do vrtule pokud stojím na malíkové hraně

  • šněrování je až do špičky, takže jde utáhnout jak lezečka (tedy co já vím, lezečky mám na sucháč)

     

Já myslím, že to splnilo co jsem čekal, a snad ten pozitivní dojem vydrží. Bota možná ještě i celkově změkne, při častějším použití a možná bude ještě víc připomínat lezečky (to by mi vůbec nevadilo, uvidíme).

—————

Zpět