24.02.2013 14:08

Kajak ROLL

  1. ROZCVIČKA (ruce, páteř, krk, boky)

  2. rozkolébání (do stran dozadu)

  3. převalování přes kraj kayaku (rozhýbat páteř)

  4.  

 

  1. kyčloškub (ruce na kraji bazénu)

  2. v divokém rozkolébání, opřít se pádlem o hladinu, tím se opřít a vrátit se

  3. vylehávání (opření o pádlo, hmit, kyčloskub, hlava nízko)

    • nízké vylehnutí (o kontra stranu pádla) vysoké vylehnutí (o záběrovou stranu)

    • o hladinu (mělo by jít, že si lehneš na vodu bokem, kayak bude také na boku a nepotopíš se, vesta by ti měla držet tělo)

    • zahajovat s pádlem trochu pod vodu (pádlo do různých pozic)

    • trup víc do vody

    • trup 45° do vody

    • trup ke dnu

 

?) zvednutí se jen rukama? (mávnutí rukama ve vodě, kyčloškub, hlava nízko)

?) kyčloškub 45°-90° na loď, tedy ze začátku pohybu

?) pokud eskymákuješ od špičky (předklon) tak se začátku pomalu opřít se o list pádla a zkusit během této fáze přetočit kayak. Trup nechávat ve vodě (a na záď), a protože to nejde do nekonečna, tak pak jedině zvedání těžiště zabrání jít do záklonu.

 

Další trénink

  1. na 2 fáze, první dostat loď na bok, druhá silným opřením se o pádlo (hlava ve vodě) lod kompletně přetočit.

  2. dokázat pohybem pádla do „ležaté 8“ se udržet na místě (třeba na boku ve vodě) a pomaloučku se dostat zase zpátky

  3. dokázat (nejdříve to opření se-plácnutí, kačenku atd) při pohybu pádla odzadu dopředu

  4. vyzkoušej i páku (umět všechno)

  5. pohyb pádla zezadu dopředu, příprava na eskymáka přes zadek

 

ZÁSADY

  1. otáčíš loď (nic se nezvedáš) škubnutím boků

  2. Tak jsem se naštval a pořádně, protože to pořád nešlo a začal s pákou (a hned napoprvé jsem zvedl), pak jsem to začal dělat tak, že jsem začal počáteční polohou na šroub (ten první pohyb použiji abych se dostal do pořádného úklonu k hladině a v okamžiku kdy jsem k lodi v 90°úhlu, list pádla mám tak v 45°úhlu k hladině a druhou ruku trochu z vody – mám lepší páku rukama na pádlo protože zápěstí není ohnuté a víc vydrží) a když jsem bokem k lodi (těch 90°) tak pořádně hmitnu pádlem (pod zadek) a cuknu boky a lup ho, najednou jsem byl hrozně rychle nahoře !!!!!!!

  3. prý se od šroubu upouští, kvůli riziku vykloubení ramene při natažené ruce a zadrhnutí o překážku, dělá se jen ½ a v 2/2 se dělá C (neboli vysoké vylehnutí a kyčloškub v břišní páteři)

—————

Zpět