19.09.2019 15:48

Ferata Vodní brána NEW

Hledal jsem něco na odpoledne. Dojezd 1:09 minut, OK, startujeme.

 

Na stránkách www.vodni-brana.cz mne zaujalo, že tam je nová část a to v kategorii D/E. Takže pro mne jako céčkaře výzva. Udělat si po těch letech oťukávání první zářez typu E.

 

TOPO, fotky, zákres do leteckého snímku, člověk víc do čeho jde. Pak dokonce fotky postupně z jednotlivých částí D/E feraty. Vše vypadá jednoduše, proč se tomu bránit? U Ečkového úseku vysvětleno použití správného postoje, jednoduchý.

 

Natěšeni se po příchodu pod skalku trošičku rozcvičíme a jdem na ni na potvoru :)

 

Začnu od odzadu, od výsledku „JE FAKT NÁDHERNÁ“, povedla se jim. Připomíná mi svou pestrostí Jeptišku. Nezáludná a přesto podněcující k překonání se.

 

Ty Déčkové úseky dole, jsou v spodní části feraty a jsou kratší s možností oddechu, ale stejně je znát, že tahají za ruce. Následující slézací Éčkový úsek k lávce (z 2 lan) je po Déčkových částech takové přičuchnutí k podstatě problému. Tam už mi metabolismus jel na plný koule a trochu jsem se rosil:). Podvědomě si mozek nastavuje zda jít nahoře do Éčka nebo vůbec.

 

Lávky ze 2 lan jsou super, lana nejsou nad sebou, takže nehrozí záklon. Tyhle lávky jsou tam 2x. Céčkové plotny pěkné, výhledy pěkné, odpočinkové úseky mezi nimi pěkné.

 

No blížíme se ke křižovatce. Levá část C, pravá E. Jdeme se tam podívat, jestli to je podle fotek a jestli to dáme. No jasně, je to jednoduchý, stoupneš si takhle, tím to ojebeš a uděláš si z toho Céčko. Rovnou řeknu, že jsem se spletl.

  • hned na začátku mi podklouzl levý stup (asi jsem měl povolené boty nebo nevím)

  • začalo plánování každého kroku na 1-2 metry dopředu, kam stoupnu, kde si odpočinu, kde to musím vyrvat

  • podařilo se mi, že u většiny přecvakání jsem stál na stupech (třeba i s oporou na skále vpravo)

  • ale při pohybu nahoru jsem stejně musel k lanu do převisu (ono to totiž není v koutu, je to metr nalevo, to mi na začátku nedošlo)

  • ve ¾ jsem toho měl plný vinty a musel jít na odsedku z oka setu (tripllock karabina) a 3-5 minut dýchat před posledním výšvihem. No nešlo to no, při cvakání jsi v převisu a držíš se jednou rukou a druhou cvakáš (nepoužil jsem loket).

  • poslední výšvih a jsem nahoře UFFF sakra, spletl jsem se, ale nepotrestalo mne to, naštěstí

  • tomík to šel jinak, bral to vysloveně v koutě, nevracel se k lanu, použil jako stupy skoby, jenže to byl jeho druhý feratový výlet, promineme mu to ne?

 

Obecně k E úsekům řeknu, že Éčka chodit nebudeme, je dobrý je vyzkoušet, abych věděl o čem to je, ale platí Standy Bartošky, že Éčka jsou o schybování a posilování. K této E části řeknu, že je vytvořená chytře, že ani mne ani Toma nepodrazila a za to tvůrcům díky. Dali jsme to a pochopili :))))))) ???? Co ???? No co od toho čekat a jak dlouho se dá v rukách vydržet.

 

Další pochvala patří za barmskou lávku, v lanech tam človíček trochu vlaje. Takže hurá na Béčko a ještě stihnem Céčko.

 

Hláška dne: Co děláš s těma rukama v kalhotech? Zkouším jestli jsem si na tom Éčku nena.... .

 

 

PS(+): sice jsem nepoužil na C feratě ty jejich šrouby a matice (do skály je šroub a na něm 2-3 matice), ale přišlo mi to lepší než narvat roxor do skály a nechat ho trčet. Takhle je tam vytvořený menší stup, který stačí.

—————

Zpět